NEW tablet drivers 6.3.21-10 for Windows and 6.3.21-8 for OSX released. For release notes use the link below the driver on the download page. Main change is support for the new Cintiq Pro 16 model and a new 'Wacom echo' feature for MobileStudio Pro.

for Windows: Fixed several problems related to touch on display tablets. Last update for an issue with transferring paper sketches or sketching in Inkspace

for OSX: Wavy lines problem fixed polus a number of other issues fixed or improved.

Memory full: How to delete files?

Bamboo Spark, Bamboo Slate, Bamboo Folio
DotPetMUC
Posts: 2
Joined: Thu 12. Jan 2017, 19:50

Memory full: How to delete files?

Postby DotPetMUC » Thu 12. Jan 2017, 20:00

When turning the Bamboo Spark on, I get the orange and the blue light: Memory is full. How do I delete files to get some space? I was searching the web and the manual, but I didn't find a hint. Please help me.

wacom1
Posts: 271
Joined: Tue 29. Nov 2016, 09:46

Re: Memory full: How to delete files?

Postby wacom1 » Fri 13. Jan 2017, 09:01

It is possible to reset the memory of the Spark, but then all data is gone. If that is ok, contact our support for the detailed procedure.

DotPetMUC
Posts: 2
Joined: Thu 12. Jan 2017, 19:50

Re: Memory full: How to delete files?

Postby DotPetMUC » Thu 26. Jan 2017, 18:57

Sorry, but I prefer a solution where I can select the files I wanted to delete.
If I reset the memory of my Bamboo Spark do the files stay in the App Inkspace?

rkuipers
Posts: 2
Joined: Sun 29. Jan 2017, 13:08

Re: Memory full: How to delete files?

Postby rkuipers » Sun 29. Jan 2017, 13:10

I have the same problem even though my Bamboo Sparc is fully synced.

If *only* the data on the sparc itself is gone (thus not in the app/Cloud as DotPetMUC asks), please send me the procedure asap.

rkuipers
Posts: 2
Joined: Sun 29. Jan 2017, 13:08

Re: Memory full: How to delete files?

Postby rkuipers » Sun 29. Jan 2017, 16:51

If I reset the memory of my Bamboo Spark do the files stay in the App Inkspace?

Yes, the files stay in the App Inkspace and in the Cloud, but the notes which are not synced yet are lost.

I found your topic because I faced the same problem. I found the steps to perform a reset om Amazon.de, which I tested with the Wifi off (to ensure that the notes in the cloud could not be effected).

The steps (in German) from https://www.amazon.de/ss/customer-reviews/B010PKT6C2:
1 . Bamboo Spark App öffnen
2. Einstellungsmenü öffnen (Zahnrad oben Rechts antippen)
> "Einstellungen" antippen
3. "Bamboo Spark" antippen
4. "Bamboo spark koppeln" antippen
Folgen Sie bitte den Anweisungen auf dem Bildschirm:
5. Bamboo Spark-Schiebeknopf nach Rechts schieben, um das Gerät einzuschalten.
6. "5 Sekunden gedrückt halten" wird angezeigt, das bezieht sich auf den "Neue-Seite-Knopf" in der Mitte des Bamboo Spark
7. bei "Bamboo Spark auswählen" 'Weiter' antippen
8. Zur Bestätigung erneut den "Neue-Seite-Knopf" antippen
9. Tippen Sie jetzt nicht "Weiter", sondern 5 Mal auf den orangenen Text "Gib einen eindeutigen Namen ein".
10. Ein "Memory Reset" Bestätigungsdialog öffnet sich. Tippen Sie auf "Reset", um den Bamboo Spark zurückzusetzen. Alle gespeicherten Daten werden gelöscht.
11. Zunächst kommt "Reset Successful". Tippen Sie auf OK.
12. Die App setzt sich auf Schritt 9 zurück. Tippen Sie dort auf Weiter.
13. Wählen Sie die gewünschte Ausrichtung des Geräts aus, und beenden Sie den Kopplungsprozess.
14. Testen Sie mit einer kleinen Zeichnung die Verbindung.


Return to “Smartpads”